Welkom, U bent niet ingelogd | log in

SubMenu


Snelkoppelingen

 Gebruiksvoorwaarden
 Privacy-enCookiebeleid
 Lid worden
 Wachtwoord Vergeten
 Wij helpen u - Contact
  Nieuwsbrief Strafrecht
  European Courts


 

Aanwinstenlijsten week 38

16-09-2019
Vandaag hebben we de nieuwe aanwinstenlijsten op de website geplaatst. U kunt zich nog steeds aanmelden voor toezending van de lijsten door een mail aan bieb@praktizijn.nl te sturen.

Klik hier om de lijsten te bekijken.

Vacature Juridisch informatiemedewerker bij de Praktizijnsbibliotheek

09-09-2019
Wegens vertrek van een van onze collega’s zijn wij op zoek naar een Juridisch informatiemedewerker voor 24-32 uur per week.

De belangrijkste werkzaamheden zijn:
•    Het verrichten van literatuuronderzoek, jurisprudentieonderzoek, maar ook wetgeving en parlementaire geschiedenis. De advocaat schetst een casus en/of een onderwerp waarover hij/zij meer informatie wil hebben.
•    Het documenteren van boeken, tijdschriftartikelen, bundels en Open Access-bronnen. Deze documentatie wordt ingevoerd in ons eigen informatiezoeksysteem, waardoor wij onze eigen database en website aanvullen.
•    Het verhuren van toga’s aan advocaten.
•    Het verrichten van balie- en bibliotheekwerkzaamheden.
•    Het assisteren bij de organisatie van cursussen voor advocaten en rechters.

Wij zijn op zoek naar:
•    Relevante opleiding, bijvoorbeeld HBO Rechten of IDM;
•    Goede mondelinge en schriftelijk Nederlandse en Engelse taalvaardigheid;
•    Goede sociale en communicatieve vaardigheden;
•    Goed in teamverband kunnen samenwerken;
•    Nieuwsgierigheid naar (elektronische) ontwikkelingen en nieuwe dienstverlening;
•    Prettig mens.
  
Wij bieden:
Bij de Praktizijnsbibliotheek word je door advocaten uitgedaagd om optimale zoekresultaten te behalen en daarmee je zoekvaardigheden verder te ontwikkelen. Je gaat je verdiepen in relevante ontwikkelingen in de juridische informatiewereld zoals e-books en Open Access en helpt bepalen welke rol de Praktizijnsbibliotheek daarin kan vervullen. Je komt te werken in een team van specialisten met vergelijkbare achtergrond en dezelfde ambities om de best mogelijke dienstverlening aan te bieden. Honorering vindt plaats conform de CAO voor de Openbare Bibliotheken, schaal 7.

Solliciteren:
Voel je je aangetrokken tot deze uitdagende baan, aarzel dan niet en stuur een e-mail met je curriculum vitae naar onze directeur, Maarten Bohlken, maarten.bohlken@praktizijn.nl. Voor inlichtingen kun je hem bereiken op telefoonnummer 06-22931292.

Save the date Mini-symposium en Diner

30-08-2019

Koffie in de bibliotheek

26-08-2019
We willen het voor advocaten aantrekkelijk maken om in de bibliotheek te komen werken en studeren. Daartoe moeten we een goede wifi en lekkere koffie kunnen aanbieden. De wifi hadden we al en sinds begin augustus hebben we een koffieapparaat in de bibliotheek staan. Onder het motto “Selfservice barista” kunnen bezoekers koffie of cappuccino krijgen voor € 1,50, een strippenkaart voor 10 koppen kost € 12,50.
Wat ons betreft kunnen we advocaten nu dus echt ontvangen in een prettige werkomgeving te midden van duizenden boeken en tijdschriften waarbij we kunnen assisteren in het opzoeken van relevante informatie, zowel op papier als digitaal. 

Plattegrond bibliotheek

25-07-2019
Om de toegankelijkheid van de bibliotheek te vergroten, hebben we een plattegrond gemaakt waarop de indeling van de kasten op overzichtelijke wijze wordt getoond. De plattegrond hangt nu op vier plekken in de bibliotheek en is terug te vinden op de deze pagina.

Overzicht lopende abonnementen

12-07-2019
We hebben een overzicht gemaakt van alle tijdschriften en kranten die we in abonnement ontvangen. Per titel geven we aan welke jaargangen we in de bibliotheek hebben staan en welke jaargangen in het archief staan. We hopen hiermee een beter inzicht te geven in onze vaste collectie.

U kunt het overzicht hier raadplegen.


   
Parnassusweg 220 1076 AV AMSTERDAM bibliotheek tel. 088-361 1430 togakamer tel. 088-361 7059